Beste leden, ouders, en relaties van BCO,

 

De officiële clubcommunicatie van BCO gaat veranderen. Dit om onze doelstelling “het beter en op gestructureerde manier bereiken van onze leden, ouders en andere relaties” te verwezenlijken. Daarbij is een centrale plek voor het clubnieuws cruciaal. Daarbij willen we het ook voor onze vrijwilligers eenvoudiger maken om de benodigde software te beheren.

 

Wat gaat er veranderen?

Alle actieve ingeschreven leden krijgen een eigen BCO account! Dit account geeft toegang tot informatie op de website. Dit account bevat één e-mail adres, waarbij nieuwsbrieven en andere club informatie in de toekomst naar dit adres zullen worden verstuurd. Het zelfstandig registreren en aanmelden voor nieuwsbrieven is verleden tijd. Deze BCO accounts maken onderscheid tussen jeugdleden, seniorenleden, ouders van jeugdleden en andere relaties van BCO, zodat we indien noodzakelijk gerichte informatie kunnen sturen. Het beheren van jullie account is zelfstandig en via de website te regelen.

 

Een andere verandering is dat elk nieuwsartikel altijd op de website gepubliceerd wordt. Mocht je dan een nieuwsbrief of e-mail zijn kwijtgeraakt, kan het hier via je account worden teruggevonden.

 

Wat gaat BCO voor jullie doen om dit te regelen?

  1. Voor alle leden wordt een nieuw BCO account aangemaakt met het e-mail adres dat bekend is bij de ledenadministratie (dat is het e-mail adres waarop je de facturen voor contributie ontvangt). Mochten meerdere leden met hetzelfde e-mail adres zijn ingeschreven in de ledenadministratie, maken we één BCO familie account aan die door al deze leden gebruikt kan worden.
  2. Via e-mail krijg je de BCO account gegevens, inclusief wachtwoord om in te loggen.
  3. De huidige inschrijvingen voor de nieuwsbrief worden verwijderd. De nieuwsbrieven gaan vanuit de website verstuurd worden naar alle BCO accounts. Je zult de nieuwsbrief ontvangen op het e-mail adres dat gekoppeld is aan jouw BCO account.

 

Wat vragen we jullie om te doen?

  1. Zodra je de e-mail met gegevens voor je nieuwe BCO account hebt ontvangen, vragen we je in te loggen op de BCO website en het wachtwoord van je account aan te passen naar iets dat je zelf makkelijker kunt onthouden.
  2. Ouders of andere relaties van BCO die ook graag de nieuwsbrief ontvangen kunnen hun naam, e-mail adres en een beschrijving van de relatie tot BCO in een e-mail sturen aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Wij zorgen er dan voor dat jullie ook een BCO account krijgen, zodat je de nieuwsbrieven ontvangt en kunt inloggen op de BCO website.
  3. Mocht je de nieuwsbrief nu, of in de toekomst, toch liever op een ander e-mail adres ontvangen? Dan volstaat inloggen op de BCO website, en daar je eigen BCO account aan te passen door het nieuwe e-mail adres in te vullen. De nieuwsbrieven zullen vanaf dat moment automatisch naar het nieuwe e-mail adres verstuurd worden.
  4. Mocht je bezwaar hebben tegen het ontvangen van BCO clubnieuws op jouw e-mailadres, dan kun je dat via een e-mail aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. kenbaar maken. We zullen je BCO account dan verwijderen, waarmee je geen nieuwsbrieven meer ontvangt.
    Let op: Dit betekent dat je voor clubnieuws volledig bent aangewezen op de publieke informatie op de BCO website, en geen toegang meer hebt tot afgeschermde informatie op de website (zoals bijvoorbeeld de ALV gegevens).
  5. Wil je toch liever aparte BCO accounts i.p.v. een BCO familie account? Stuur dan even een e-mail aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., dan zorgen wij dat er alsnog aparte BCO accounts aangemaakt worden.

 

Wat verandert er niet?

  1. De communicatie vanuit de ledenadministratie zal apart blijven verlopen. Voor de ledenadministratie zijn veel meer vertrouwelijke gegevens noodzakelijk dan voor een BCO account. In het kader van AVG en netjes omgaan met persoonsgegevens, hebben we dan ook besloten de ledenadministratie alleen toegankelijk te houden voor het bestuur. Deze gegevens kunnen niet worden aangepast via de website om elk risico van misbruik uit te sluiten. Aanpassing van gegevens uit de ledenadministratie (bijvoorbeeld het e-mail adres waar facturen naar verstuurd worden) kan alleen door contact op te nemen met de ledenadministratie (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).
  2. In de nieuwe situatie zullen de kantinediensten via de daarvoor bestaande accounts blijven functioneren. In de toekomst zijn we voornemens dit te koppelen aan het BCO account maar daarover later meer.
  3. Whatsapp, Instagram en Facebook zullen blijven bestaan, echter zal de website leidend worden in de communicatie. Afhankelijk van de activiteit zal bepaald worden of dit ook op social media komt.

 

Tenslotte

Wij realiseren ons dat we alle leden hiermee belasten met wat extra werk, maar zijn ervan overtuigd dat we daarmee in de toekomst voor betere communicatie kunnen zorgen. Tevens is deze stap cruciaal in het beperken van vrijwilligersactiviteiten op het gebied van communicatie.

 

Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn, stuur een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

 

Met vriendelijke groeten,

 

Namens het communicatieteam,

 

Bas Bergevoet en Frank Vollenbronck